Fonds P588 - Fonds Mondial de la publicité francophone

Title and statement of responsibility area

Title proper

Fonds Mondial de la publicité francophone

General material designation

Parallel title

Other title information

Title statements of responsibility

Title notes

Level of description

Fonds

Reference code

CA QUEBEC P588

Edition area

Edition statement

Edition statement of responsibility

Class of material specific details area

Statement of scale (cartographic)

Statement of projection (cartographic)

Statement of coordinates (cartographic)

Statement of scale (architectural)

Issuing jurisdiction and denomination (philatelic)

Dates of creation area

Date(s)

  • 1987-1987 (Creation)

Physical description area

Physical description

1 vidéo(s)

Publisher's series area

Title proper of publisher's series

Parallel titles of publisher's series

Other title information of publisher's series

Statement of responsibility relating to publisher's series

Numbering within publisher's series

Note on publisher's series

Archival description area

Name of creator

Biographical history

Fondé en 1986, le Mondial de la publicité francophone regroupe les publicitaires des pays de la francophonie. Sa mission est de promouvoir la publicité comme force économique, d'en faire valoir l'excellence et de resserrer les liens d'affaires entre tous les professionnels de la communication en langue française. Ses objectifs sont 1) planifier des événements à caractère international et multiculturel pour le développement, l'avancement et la valorisation de la publicité sous toutes ses formes, 2) organiser et promouvoir un concours des meilleures réalisations publicitaires afin de permettre aux entreprises de publicité francophone de se mesurer entre elles, 3) établir et développer un réseau de relations étroites et permanentes entre les diverses entreprises de la communication commerciale à travers le monde, 4) réunir les communicateurs des pays francophones afin de créer un forum sur l'industrie de la publicité à l'échelle internationale et 5) développer des projets de coopération culturelle et technique et des échanges de formation. Réparti dans une quarantaine de pays, le Mondial dessert 200 millions de citoyens disséminés sur trois continents (Amérique du Nord, Europe, Afrique)

Custodial history

Ce fonds a été acquis, par voie de donation, du Conseil mondial de la publicité francophone en octobre 1995

Scope and content

La vidéocassette qui forme ce fonds reproduit une allocution prononcée par René Lévesque, en octobre 1987, lors d'un déjeuner-causerie du Mondial de la publicité francophone tenu au Grand Hôtel à Montréal. René Lévesque y aborde les thèmes de la communication et de la francophonie

Notes area

Physical condition

Immediate source of acquisition

Arrangement

Language of material

Script of material

Location of originals

Availability of other formats

Restrictions on access

Terms governing use, reproduction, and publication

Finding aids

Associated materials

Related materials

Accruals

Alternative identifier(s)

Standard number area

Standard number

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Control area

Description record identifier

06M-P588

Institution identifier

Rules or conventions

Status

Level of detail

Dates of creation, revision and deletion

2015-03-30

Language of description

  • French

Script of description

Sources

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related places

Related genres