Fonds F016 - Thérèse Alarie

Title and statement of responsibility area

Title proper

Thérèse Alarie

General material designation

Parallel title

Other title information

Title statements of responsibility

Title notes

Level of description

Fonds

Reference code

CA QUEBEC F016

Edition area

Edition statement

Edition statement of responsibility

Class of material specific details area

Statement of scale (cartographic)

Statement of projection (cartographic)

Statement of coordinates (cartographic)

Statement of scale (architectural)

Issuing jurisdiction and denomination (philatelic)

Dates of creation area

Date(s)

  • 1903-1982 (Creation)

Physical description area

Physical description

0,6 ml de documents textuels, 309 photographies, 12 cartes postales, 23 images et env. 14 artefacts.

Publisher's series area

Title proper of publisher's series

Parallel titles of publisher's series

Other title information of publisher's series

Statement of responsibility relating to publisher's series

Numbering within publisher's series

Note on publisher's series

Archival description area

Name of creator

Biographical history

[Pauline-Albert-]Thérèse Alarie est la fille de Guillaume Alarie et de Sarah Le Blanc. Son père Guillaume exerce la profession de commissaire d'école. Thérèse Alarie n'est pas fille unique. Elle exerce la profession de religieuse. Elle fait partie de la Chorale de la Cathédrale en tant que chanteuse et pianiste. Elle est également membre de la Société Saint-Jean-Baptiste.

Custodial history

Scope and content

Le fonds témoigne de la participation de Thérèse Alarie à divers concerts et récitals en tant que pianiste et chanteuse entre 1914 et 1922. Le fonds témoigne des activités effectuées par des membres de sa famille. Le fonds illustre la correspondance personnelle qu'elle a reçue. Le fonds présente également plusieurs membres du clergé. Le fonds comprend des documents textuels tels que des cartes mortuaires, des cartons souvenirs, des cartes de remerciements, des prières, des chants, des pensées, des cartes de souhaits, des programmes souvenirs, des lettres, des signatures, des bulletins paroissiaux, un télégramme, un calendrier, une carte d'affaire, une banderole commémorative et des coupures de journaux et de revues. Le fonds se compose également de documents iconographiques tels que des photographies, des cartes postales, des images et des artefacts.

Notes area

Physical condition

Immediate source of acquisition

Arrangement

Language of material

Script of material

Location of originals

Availability of other formats

Restrictions on access

Terms governing use, reproduction, and publication

Finding aids

Associated materials

Related materials

Accruals

Alternative identifier(s)

Standard number area

Standard number

Access points

Subject access points

Place access points

Name access points

Genre access points

Control area

Description record identifier

RDAQ-1012-F016

Institution identifier

Rules or conventions

Status

Level of detail

Dates of creation, revision and deletion

2015-03-30

Language of description

  • French

Script of description

Sources

Accession area

Related subjects

Related people and organizations

Related places

Related genres